Wij willen alle teams verzoeken onderstaande goed door te lezen. Hierin staat belangrijke informatie over de competitie en de start van het seizoen!

 

Het programma van de RDB-Wintercompetitie 2019-2020 staat online. Dit jaar met een gelijk aantal poules t.o.v. van vorig jaar, echter met minder teams. Daarom hebben wij een aantal wijzigingen moeten doorvoeren. Hieronder een kleine uitleg over de totstandkoming van de competitie.

 

Na de inschrijfperiode in juni zijn we uiteindelijk uitgekomen op 150 teams. Helaas hebben we moeten constateren dat enkele teams in de hogere divisies zijn gestopt of hebben aangegeven opnieuw te willen beginnen in de laagste divisie. Ieder team dat stopt in een hogere divisie betekent extra promotieplaatsen in de divisies eronder. Zo kan het daarom gebeuren dat nummers 3, of zelfs nummers 4, van het afgelopen seizoen in een hogere divisie zijn geplaatst om de plaatsen op te vullen. Hierbij is eerst rekening gehouden met de promotie/degradatiewedstrijden van 2 juni jl. en pas daarna is er gekeken naar de ranglijsten. Wij hebben dit gedaan volgens het reglement en teams “vrijwillig” in een bepaalde divisie houden is daarom helaas niet mogelijk.

 

En dan begint het grote puzzelen. Welk team speelt in welke divisie en in welke week tegen wie? Hierbij moet met heel veel factoren rekening worden gehouden zoals thuisspeeldagen, de speelgelegenheid, de afstanden en/of meerdere teams in dezelfde speelgelegenheid. Daarom kan het dus gebeuren dat er uit op andere dagen gespeeld dient te worden. Complete poules met dezelfde speeldag zijn simpelweg niet mogelijk omdat er te weinig of teveel teams op bepaalde dagen spelen. Daarom moeten vooral de maandag t/m donderdag worden verdeeld over verschillende poules, rekening houden met eerder genoemde “knelpunten”.

 

Ook is er gekeken naar de opmerkingen die de teams aan ons hebben doorgegeven. Zoals ieder jaar kunnen we niet 100% garantie geven en is het onmogelijk iedereen tevreden te stellen. 95% van de opmerkingen is dan ook gehonoreerd, de rest deels of helemaal niet.

 

En dan de grootte van de divisies. De Eredivisie is bij 13 teams gebleven. De eerste divisie is ingekort tot 12 teams, anders zouden er door de gestopte teams teveel teams door moeten stromen. De 2e divisie is 13 teams. De 3e divisie bestaat uit 1x 11 teams, 2x 12 teams en 2x 13 teams. Met een ongunstig aantal van 150 teams totaal kwam het niet anders uit dan dat poule 3C maar uit 11 teams kan bestaan, aangezien de vrijdagteams bij elkaar gebleven zijn. Poule 3C heeft dus maar 20 wedstrijden. Wij hadden dit graag ook anders gewild maar rekening houdend met eerder genoemde knelpunten was iets anders niet mogelijk.

 

Toch hopen wij dat we iedereen zoveel mogelijk tevreden hebben gesteld.

 

Verder veranderen er nog een aantal zaken. Er worden vanaf nu géén spelerspassen meer verstrekt. Vóór elke wedstrijd, vanaf 20.00, kan er worden ingelogd in Teambeheer om de passen van de tegenstander online te checken. Dit is nieuw en zal even wennen zijn voor sommige teams. Wij willen iedereen met klem verzoeken dit ook daadwerkelijk te doen!

 

Ook het wedstrijdboek zal alleen nog online beschikbaar zijn op onze website. Deze zal z.s.m. online worden gezet. De wedstrijdformulieren zullen in de komende week worden opgestuurd naar de aan ons doorgegeven adressen van de captains. De inlogcodes voor Teambeheer zullen worden gemaild naar alle captains. Daarmee is het vanaf dan ook mogelijk nieuwe leden in te schrijven. Bewaar deze codes goed!

 

Voor vragen kun je ons mailen op ledenadministratie@rdbdarts.nl (inschrijvingen) of wedstrijden@rdbdarts.nl (voor wedstrijdzaken.

 

Wij wensen alle teams een sportief seizoen toe!